Založ si blog

Krásna stará žena II

 

Má 73 rokov, povedali by ste, no dobre, vyzerá na to. Skutočne som si myslel, že má viac, keď som ju po prvý krát stretol. Vlasy šedivé a riedke, oči hlboko zapadnuté do jamiek, ale vždy šibalsky svietiace akýmsi čarovným ohníkom v nich. Chodí mierne prihrbená, ale nemusela by, nemá problém s chrbticou. Ruky sa jej trasú, ale stále musia niečo robiť. Nezastaví sa celý deň. Jej muž je bývalým sudcom. 10 rokov sa o neho stará. Pokročilé štádium Parkinsonovej choroby a Alzheimerova choroba si vyberajú na organizme jej 82 ročného muža krutú daň. Obdivuhodne, po srdcovom infarkte pred dvomi rokmi, je plná energie a zo siedmych dní týždňa, má na tvári 6 dní úsmev. Čo je ale najviac udivujúce v pozitívnom slova zmysle, že po 39 rokoch učiteľovania, by človek čakal aspoň nejaké tie maniere, ktorými „karikatúrujeme“ učiteľky. Nie, žiadne neprichádzajú a môžete s ňou opravovať pokazený vysavač, vymieňať „tapacírung“ na rohovej sedačke, rozprávať sa s ňou o Európskej únii, keď šoféruje bezchybne auto, alebo ohovárať susedu pri varení. Vyčarí úsmev na tvár a oči zmysluplne zabodne do vás tak, že vzápätí v nich cítite túžbu žiť a tešiť sa zo života. „Dopriala som si dnes luxusné ráno!“ Hovorí, keď sa raz objavila vo dverách po rannej prechádzke. „Bola som s kamarátkou na káve!“ Podchvíľou si ukradne trošku zo dňa a nechá si aspoň malú chvíľu sama pre seba, nečudujem sa jej, zaslúži si to. Starostlivosť o jej muža jej zaberie veľa času a energie a napriek tomu je pozitívne naladená celý deň. Nedokážem nájsť vhodné slová, ako vyjadriť obdiv k tak krásnemu vzťahu, aký má ku svojmu mužovi a k nej samej, inteligentnej a silnej žene s krásnym, milým a pritom nekompromisným pohľadom v jej očiach.

Vôňa akou vonia život (sci-fi)

11.11.2013

Píše sa rok 2222, nehomosexuálna na drogách nezávislá menšina, ktorou pohŕda ostatná časť obyvateľstva SSLR (Slovenskej Selektívne Liberálnej Republiky), už nechcela ďaľej znášať pohŕdanie, nevšímavosť a nemožnosť zo zákona sa podielať na spravovaní štátu, a preto sa po dohode s menšinou nehomosexuálov, nealkoholikov, sociálnych popíjačov, nefajčiarov a [...]

Môj priateľ Hugo a jeho prvé kroky po rokoch

28.10.2013

Mám priateľa, no priateľa, je to starší pán a kedže športu, pohybu, telu a psychológii trochu rozumiem, tak sa mu venujem. Požiadala ma o to jeho žena, unavená po infarkte už sa nevládze venovať svojmu milovanému manželovi. Pred 10 rokmi sa začali prejavovať prvé príznaky a dnes má môj priateľ Parkinsona kombinovaného s Alzheimerom v značne pokročilom štádiu. Pred [...]

Krásna stará žena

14.07.2013

Videl som krásnu starú ženu. Zdiaľky som ju zbadal prechádzať cez cestu. Keď som ju míňal autom, pozrela sa mi do očí. Pomaly som zaparkoval. Uvidel som ju, ako sa zastavila kúsok podomňou pri zábradlí, ktoré obkolesovalo parkovisko. Pravou rukou sa chytila zábradlia. Zdvihla pravú nohu, mierne ju pritom pokrčila a hneď položila na zem. To isté urobila s ľavou nohou. Potom [...]

Gorazdova 27, bratislava, vila, Danko

Nielen prezidentská vila chátra. Štát odkúpil miliónové nehnuteľnosti aj pre šéfa parlamentu, nikto v nich však nebýva

23.04.2024 09:00

Žiaden šéf Národnej rady SR sa do nej totiž nenasťahoval, ani len v jej priestoroch neprijal žiadnu oficiálnu návštevu.

deviataci, Banská Bystrica, protidrogový vlak

Špeciálny vlak ukazuje, čo spôsobujú tvrdé drogy. Autor projektu Revolution train vychádza z vlastnej skúsenosti

23.04.2024 09:00

Na nebezpečenstvo drog upozorňuje v týchto dňoch slovenských deviatakov špeciálny vlak Revolution train, v ktorom sa o príčinách, vývoji a dôsledkoch závislosti dozvedajú zážitkovou formou.

Russia Victory Day Parade ruskí vojaci

Výdavky na zbrojenie rekordne rastú. Vojna na Ukrajine rozhýbala NATO

23.04.2024 08:00

Celkové vojenské výdavky vo svete dosiahli vlani až 2,443 bilióna dolárov, čo je najvyššia suma od roku 1988.

americkí vojaci

Na americké jednotky v Iraku a Sýrii útočili dvakrát v priebehu 24 hodín

23.04.2024 06:52

Dva drony zostrelili v pondelok neďaleko leteckej základne v západoirackej provincii Anbár.

alsik99

len mám občas potrebu dať najavo svoj názor, či opísať zážitok zo všedného dňa, podeliť sa s ním

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 8736x
Priemerná čítanosť článkov: 2184x

Autor blogu

Kategórie